O razlikah v nakupovanju med moškimi in ženskami ter o tem, kako zase nakupujejo moški, sem že pisala. Danes pa o tem, kakšni so moški kot nakupovalni spremljevalci svojih boljših polovic.
Po mojih opažanjih bi moške kot nakupovalne spremljevalce lahko razdelila v tri kategorije. V prvi kategoriji so izredno zavzeti in konstruktivni nakupovalci. Zveni nemogoče? Znanke in stranke mi poročajo, da nekaj takega dejansko obstaja, je pa res, da je to silna redkost s pogostnostjo javljanja nekaj odstotkov na populacijo. To so moški, ki se zanimajo za žensko modo, ki vejo, kaj je njihovi dragi všeč (in še bolj, kaj je všeč njim, da bi nosila njihova draga ;)). Z veseljem grejo z njo po trgovinah, kjer ne samo, da konstruktivno komentirajo izprobane kose, temveč svoji ženski celo samoiniciativno nosijo nove kose v garderobo z besedami: »Kaj pa, če bi poskusila še tole? Zelo mi je všeč in pomoje bi ti znalo pasat …«. Ti moški dejansko opazijo, kaj njihova draga nosi, s službenega potovanja pa ji prinesejo kakšen lep nov kos oblačila. Edina slaba plat te kategorije moških je ta, da so kar precej kritični do sloga svoje ženske in se, po domače povedano, včasih vanj tudi vtikajo. Še sploh, če ona ne nosi dovolj tistih stvari, ki so njemu všeč (in izkušnje kažejo, da so to pogosto krila, ženstvene obleke in čevlji s petami).
Nato je tukaj kategorija zmerno zainteresiranih za njen šoping. Ti moški se vdano podajo s svojo boljšo polovico po trgovinah. Z njo hodijo od police do police in od obešalnika do obešalnika, njihov izraz na obrazu pa je zmerno zdolgočasen. A se res trudijo in to jim je treba šteti v velik plus. Pred garderobo sedijo in pohvalijo kombinacije, v katerih se draga prikaže iz nje. V rokah imajo pametni telefon in občasno malce podrsajo po zaslonu, vendar niso čisto preseljeni v online svet, dejansko se jih da z zmernimi spodbudami čisto v redu spet priklicati nazaj v svet bluz, čevljev in jaken. Če so ti moški v začetku nakupovalne eskapade zelo za akcijo, ta zavzetost upada sorazmerno s časom trajanja nakupovanja. Ja, všeč jim je, če gre hitro in če je rezultat viden, beri: če ona dejansko tudi kaj kupi. Ker to pomeni, da gresta potem lahko na pico in pivo, on pa bo vsaj za nekaj tednov frej trgovin. Vso stvar dodatno začini prihod otrok v družino. Če je bilo prej sprehajanje z drago med policami še nekako znosno (in ti je prihranilo njen dolg nos ter celovečerno kujanje), se vse skupaj zelo spremeni, ko pride na sceno otrok (ali več). Sitnarjenje, lovljenje med obešalniki, hiperaktivno skakanje in metanje po tleh so nekaj, kar spravi ob živce tudi najbolj potrpežljive moške, ki so med šopingom seveda zadolženi za varstvo in nadzor mladičev v trgovini. Okoliščine jih prisilijo, da se kaj hitro spremenijo v zadnjo kategorijo.
V zadnji kategoriji pa so moški, ki so z ženinimi trgovinami popolnoma skregani – popolnoma anti-nakupovalni tip moškega. (Moj ubogi mož bi verjetno v trgovini z mano staknil toliko sivih las, da ga v službi drugi dan ne bi več prepoznali. Res pa je, da se v športni trgovini, kjer probavam nove trekking čevlje ali športne hlače, spremeni v prvo kategorijo, torej zelo zavzetega. Nosi mi svoje predloge, me spodbuja, kaj naj vse poizkusim. Nazadnje, ko sem se odločala med dvema kapama s šiltom, obe v peščenih tonih, je izjavil, naj vzamem »tisto, ki je bolj zlata«. Niti v sanjah ne bi bil sposoben kaj takega izjaviti za obleko ali bluzo.) Dobra stran te kategorije moških? V slog svoje drage se ne vtikajo, na njej jim je vse všeč, nikoli ne kritizirajo, zaupajo njenim izbiram. Za žensko, ki ima doma takega moškega, je najbolje, če čimprej ugotovi, da tega nikakor ne gre jemati osebno, in si za spremstvo po trgovinah raje omisli dobro prijateljico. Z njo bosta preživeli sproščujoče urice in se zabavali, vmes tudi marsikaj globokega (kar nima nobene zveze s šopingom) pogovorili, prihranjeni pa jima bodo mučeniški moški pogledi in potne srage na njegovem obrazu. Moški iz te kategorije, ki po pomoti zaidejo skupaj z drago v njeno trgovino, se resnično počutijo ujete kot v pasti, iz katere ne vidijo izhoda. Njihove reakcije niso preveč zanesljive, saj bodisi na vse odgovorijo, da je videti super (zato, da bi bili hitro ‘fertik’) bodisi, da ni nič ok (»Kaj si slabe volje, boš vsaj prišparala!«). Nič čudnega, da imajo boljše trgovine v svetovnih prestolnicah na ženskih oddelkih udobne fotelje in velike tv zaslone, na katerih se vrti zadnja nogometna tekma. Prav daleč pa ni niti avtomat s pijačami in prigrizki.
In v katero trgovino spada vaša boljša polovica 😉 ?