V zadnjem času sem si ogledala dve – s stališča kostumografije in tudi sicer – zelo zanimivi seriji, o katerih se tudi po svetu trenutno veliko govori. Prva je The Undoing, druga Emily in Paris. Danes bom govorila o prvi, o Emily v Parizu pa v naslednji blog objavi.
The Undoing je HBO serija v 6 delih, ki se je na sporedu predvajala enkrat tedensko v preteklih šestih tednih. Gre za zvrst psihološkega trilerja, posneta pa je po romanu ‘You should have known’ avtorice Jean Hanff Korelitz. Nicole Kidman igra Grace, psihiatrinjo z zasebno prakso, bogato newyorčanko, poročeno z otroškim onkologom (Hugh Grant).
Imata cca. 12-letnega sina in navidez sanjsko življenje. Živijo na Upper East Side-u in so prava bogataška meščanska družina. Krasno stanovanje, čudovit interier s številnimi umetninami, sin v nesramno dragi zasebni šoli, zavidljivo družabno življenje … A stvari se precej zapletejo, ko Hugha Granta obtožijo brutalnega umora. No, da ne bom povedala preveč (zelo priporočam ogled, če so vam take vsebine blizu oz. zanimive) …
Glede na to, koliko nekvalitetnega ‘šodra’ se dandanes snema in predvaja po TV, je bila The Undoing prava osvežujoča poslastica. Odlično napisano, odigrano, mojstrska zasedba (Nicole Kidman in Hughu Grantu priključite še Donalda Sutherlanda v vlogi Gracijenega očeta miljonarja, pa imate kar dober nabor), super kamera, veliko psihologije in suspenza. Ko nehaš gledati en del, komaj čakaš naslednjega.
No, pravi cukrček za oči in seveda razlog, zakaj o tej seriji govorim na Odglavedopet, pa je za moje pojme kostumografija, natančneje garderoba oz. stajling glavne igralke. Po dolgem času vidimo Nicole z njenimi naravnimi bakrenimi kodri, ki ji za moje pojme od vseh barv las in frizur daleč najbolj pristajajo (mnogo bolj od blond, ki jih sicer zadnja leta nosi). Žal mi je sicer njenega skoraj negibnega obraza in spremenjenih potez, ki so posledica domnevam da številnih lepotnih posegov, čeprav če se dobro spomnim, je bilo nekaj let nazaj še slabše in si je bila (še) manj podobna.
Njena garderoba je čudovita lekcija iz oblačenja po njeni barvni paleti in je resnično prava paša za oči. Bakreni kodri in porcelanasta polt ji odsevajo v odtenkih olivno zelene in barve mahu, rjasto rdeči, vinsko rdeči, temno rjavi, karamelno rjavi, občasno pa se tu in tam pojavi kakšen vijoličast, zlat ali bakren odsev. Stilistka oz. kostumografinja Signe Sejlund se je čudovito poigravala tudi s teksturami, ki so bogate in jih lahko kar otipamo pod prsti: svila, plise, semiš, usnje, volna, brokat, žamet …
Zelo redko se v njeni garderobi pojavi barvni kiks, pa še to, zdaj ko premišljujem in analiziram za nazaj, ima verjetno globlji pomen, kajti to je v trenutkih, ki so pomenljivi za zgodbo oz. za razplet. Ljudje namreč dojemamo barve tudi na nezavedni ravni in na tej ravni se tudi podzavestno odzivamo na harmonijo in disharmonijo.
Zame je gledati dobro (in po barvni paleti harmonično) kostumografijo v filmu ali seriji prava poezija. Mimogrede, v tem oziru je krasna tudi Cate Blanchett v filmu ‘Blue Jasmine’ Woodya Allena. No, garderoba Nicole v The Undoing je res prava paša za oči, saj se pred nami ta prelepa 1,80 m visoka igralka sprehaja v čudovitih, posebnih plaščih, nosi torbice iz semiš usnja, Etro vzorčaste šale, svilene bluze in obleke, usnjena pencil krila. Vse skupaj je izredno okusno, gre za tihi luksuz – nobenih logotipov nikjer, ničesar vulgarnega; ona je pač pripadnica urbane buržoazije, Angleži bi rekli ‘posh’, Francozi ‘bcbg (bon chic bon genre)’. Ne gre za modno revijo neuporabnih cunj, ki bi bila sama sebi namen, ali razkazovanje bogastva na prvo žogo, ampak vidimo garderobo bogate newyorčanke, ki sama kupuje in sestavlja svoja (seveda draga) oblačila, da v njih lahko funkcionira na dnevni ravni. Njen slog je izdelan v nulo, z več kot rahlo ‘boho’ (boemskim) pridihom, ki si ga tako junakinja Grace kot tudi Nicole pač lahko privoščita. S tega stališča res zelo dobro narejena kostumografija, vključno z makeupom, ki je blag, nevtralen, okusen. Vse skupaj za pet zvezdic, prava poslastica in dobrodošla distrakcija v tem obupno turobnem in katastrofičnem času. Zasledila sem celo spletne strani, kjer izbrskajo, katere kose – znamko in trgovino – je nosila v posameznem delu, zelo zanimivo (npr. tale).