Med brskanjem po modnih revijah in modnih straneh na spletu
sem opazila nekaj zanimivega, in sicer da lahko med trendi te sezone opazimo (modne)
značilnosti vsakega desetletja preteklega stoletja. Logično je, da se modni
oblikovalci pri svojem ustvarjanju ozirajo tudi nazaj in iščejo navdih v vseh
obdobjih, ki so že zaznamovala modo v preteklosti. Hkrati je to dokaz tega, o
čemer vedno govorim, namreč da se nikoli več ne zgodi, da bi se trendi med
seboj izključevali, temveč lahko v isti sezoni najdemo povsem različne krojaške
pristope, združene v novo, sodobno mešanico.
sem opazila nekaj zanimivega, in sicer da lahko med trendi te sezone opazimo (modne)
značilnosti vsakega desetletja preteklega stoletja. Logično je, da se modni
oblikovalci pri svojem ustvarjanju ozirajo tudi nazaj in iščejo navdih v vseh
obdobjih, ki so že zaznamovala modo v preteklosti. Hkrati je to dokaz tega, o
čemer vedno govorim, namreč da se nikoli več ne zgodi, da bi se trendi med
seboj izključevali, temveč lahko v isti sezoni najdemo povsem različne krojaške
pristope, združene v novo, sodobno mešanico.
V dvajsetih letih prejšnega stoletja so se ženske osvobodile
korzetov in do tal segajočih kril, nova silhueta pa je bila cevasta, z na boke
spuščenim pasom, linije so sledile telesu, a ga niso več stiskale, omejevale
ali zategovale. Prsi so bile ploske, frizura speta v figo ali postrižena v ob
glavo zalizan kratek paž, ženski klobuki so imeli ozko, zvonasto obliko. Primerjava
stare ilustracije iz tistega obdobja in fotografij manekenk iz zakulisja modne
revije Ralpha Laurena.
korzetov in do tal segajočih kril, nova silhueta pa je bila cevasta, z na boke
spuščenim pasom, linije so sledile telesu, a ga niso več stiskale, omejevale
ali zategovale. Prsi so bile ploske, frizura speta v figo ali postrižena v ob
glavo zalizan kratek paž, ženski klobuki so imeli ozko, zvonasto obliko. Primerjava
stare ilustracije iz tistega obdobja in fotografij manekenk iz zakulisja modne
revije Ralpha Laurena.
(lostin1950s.blogspot.com)
(marieclaire.co.uk)
Trideseta leta so v začetku nadaljevala silhuete dvajsetih,
moda (sploh v prestolnicah razvitega sveta) je bila razkošna, t.i. flappers so
oboževale bleščice, resice in perje; temu obdobju rečemo tudi ‘jazz age’ ali
obdobje prohibicije. Lep opis obdobja nudi F. Scott Fitzgerald v romanu Veliki
Gatsby, remake istoimenskega filma pa prav te dni nudi lep vpogled v modne
trende tistega obdobja. S padcem borze in bližanjem 2. svetovne vojne se
‘umiri’ tudi moda, pas se vrne višje in spet poudari bolj damsko silhueto.
moda (sploh v prestolnicah razvitega sveta) je bila razkošna, t.i. flappers so
oboževale bleščice, resice in perje; temu obdobju rečemo tudi ‘jazz age’ ali
obdobje prohibicije. Lep opis obdobja nudi F. Scott Fitzgerald v romanu Veliki
Gatsby, remake istoimenskega filma pa prav te dni nudi lep vpogled v modne
trende tistega obdobja. S padcem borze in bližanjem 2. svetovne vojne se
‘umiri’ tudi moda, pas se vrne višje in spet poudari bolj damsko silhueto.
(retrosewing.com)
(whowhatwear.com)
Štirideseta je zaznamovala svetovna vojna, ki je pomenila
revščino in krizo v smislu oblačenja, so pa zato ženske postale iznajdljivejše
in so marsikakšno staro oblačilo ali tkanino predelale doma. Materiali so bili
udobni in trpežni, kroji pa ženstveni, a zadržani. Lep moderni pogled na modo
tistega časa je v tej sezoni ponudila znamka Bottega Veneta s svojimi oblekami
s cvetličnimi potiski in damskimi jopicami.
revščino in krizo v smislu oblačenja, so pa zato ženske postale iznajdljivejše
in so marsikakšno staro oblačilo ali tkanino predelale doma. Materiali so bili
udobni in trpežni, kroji pa ženstveni, a zadržani. Lep moderni pogled na modo
tistega časa je v tej sezoni ponudila znamka Bottega Veneta s svojimi oblekami
s cvetličnimi potiski in damskimi jopicami.
(1940s-fashions.co.uk)
(herworldplus.com)
V petdesetih se je gospodarstvo spet obrnilo navzgor, v
modnem svetu pa je Christian Dior poskrbel za ‘new look’ ali novo silhueto z
ozkim pasom in močno razširjenim krilom, obliko peščene ure pa je še poudaril
ozek pas na krilih, oblekah ali v obliki ozkega, prepasanega suknjiča. Že nekaj
sezon moden peplum ali krilce, ki se drži topa ali obleke, oponaša silhueto
petdesetih in pričara učinek postave v obliki peščene ure tudi tistim, ki sicer
nimajo zelo ozkega pasu in zaobljenih bokov.
modnem svetu pa je Christian Dior poskrbel za ‘new look’ ali novo silhueto z
ozkim pasom in močno razširjenim krilom, obliko peščene ure pa je še poudaril
ozek pas na krilih, oblekah ali v obliki ozkega, prepasanega suknjiča. Že nekaj
sezon moden peplum ali krilce, ki se drži topa ali obleke, oponaša silhueto
petdesetih in pričara učinek postave v obliki peščene ure tudi tistim, ki sicer
nimajo zelo ozkega pasu in zaobljenih bokov.
(wikipedia.org)
(blog.lmff.com.au)
Šestdeseta so prinesla osvoboditev na vseh področjih, kar se
je kazalo v krajšanju krila do mini dolžine, uporabi sijočih, sintetičnih
materialov tudi za oblačila in modne dodatke ter divjih vzorcih. Modna revija
Louisa Vuittona je prava študija tistega časa v vseh naštetih ozirih.
je kazalo v krajšanju krila do mini dolžine, uporabi sijočih, sintetičnih
materialov tudi za oblačila in modne dodatke ter divjih vzorcih. Modna revija
Louisa Vuittona je prava študija tistega časa v vseh naštetih ozirih.
(pinterest.com)
(graziadaily.co.uk)
V sedemdesetih ne moremo mimo hlač, ki so se močno razširile
na zvonec, imele dokaj visok pas in bile v bokih in stegnih ozke. Nosili so se
tudi zvonasti rokavi, popularni so bili kombinezoni in čevlji z debelim ter
polnim podplatom. Naštet značilnosti najdemo v letošnji modni kampanji znamke
Gucci.
na zvonec, imele dokaj visok pas in bile v bokih in stegnih ozke. Nosili so se
tudi zvonasti rokavi, popularni so bili kombinezoni in čevlji z debelim ter
polnim podplatom. Naštet značilnosti najdemo v letošnji modni kampanji znamke
Gucci.
(vintage.es)
(fashionslop.wordpress.com)
Osemdeseta so na eni strani poznala natupirane frizure,
ledeno pink odtenke šmink, nabrane rokavčke in podložena ramena, kot jih lahko
vidimo v seriji Dinastija, rokerji pa so nosili strgane skinny kavbojke ali
povsem ozke usnjene hlače, resice, visoke superge, majice s potiski in veliko
netov na oblačilih. Obe modni skrajnosti v obilici najdemo v vsaki ‘high
street’ trgovini, večino teh trendov pa tudi na modni reviji Jeana Paula
Gaultierja.
ledeno pink odtenke šmink, nabrane rokavčke in podložena ramena, kot jih lahko
vidimo v seriji Dinastija, rokerji pa so nosili strgane skinny kavbojke ali
povsem ozke usnjene hlače, resice, visoke superge, majice s potiski in veliko
netov na oblačilih. Obe modni skrajnosti v obilici najdemo v vsaki ‘high
street’ trgovini, večino teh trendov pa tudi na modni reviji Jeana Paula
Gaultierja.
(hollywood.com)
(fashionsizzle.com)
(fadkiller.wordpress.com)
Za konec poglejmo še devetdeseta, kjer so junaki serije Beverly Hills
90210 do konca in še dlje ponosili svoje svetlo modre leviske in nosili svoje
t-shirte z zavihanimi rokavi, medtem ko je Kurt Cobain brenkal na kitaro v
neizogibni karirasti srajci, raztegnjeni in naluknjani jopi ter z umazanimi
lasmi in nohti. Oblikovalec Dries Van Noten je to sezono vzel motiv kariraste
srajce in velikanskega narastka na blond pričeskah manekenk, grunge videz pa je
nadgradil s subtilnim drapiranjem, lahkimi, šifonastimi materiali in karo
kombiniral z bleščicami.
90210 do konca in še dlje ponosili svoje svetlo modre leviske in nosili svoje
t-shirte z zavihanimi rokavi, medtem ko je Kurt Cobain brenkal na kitaro v
neizogibni karirasti srajci, raztegnjeni in naluknjani jopi ter z umazanimi
lasmi in nohti. Oblikovalec Dries Van Noten je to sezono vzel motiv kariraste
srajce in velikanskega narastka na blond pričeskah manekenk, grunge videz pa je
nadgradil s subtilnim drapiranjem, lahkimi, šifonastimi materiali in karo
kombiniral z bleščicami.
(starpulse.com)
(dallospazio.tumblr.com)
(fabologie.com)