Blog

Zunanja podoba in blagovna znamka

Verjetno ni nikogar, ki še ne bi slišal za pregovor: »Obleka naredi človeka.« Mislim, da je treba ta pregovor pravilno razumeti. Sama ga nikakor ne razumem v ontološkem smislu, torej da bi oblačila lahko kakorkoli prispevala k človečnosti nekoga ali jo zmanjšala, če so oblačila ‘slabša’. Ne, ta pregovor je po mojem mnenju treba razumeti v povsem praktični luči tega, kar si človek želi predstavljati oziroma kaj želi o sebi skomunicirati svetu. Torej bi lahko rekli: “(Primerna) obleka naredi poslovneža.” Seveda gre za mnogo več od le obleke, vendar pa je zunanja podoba tisto prvo, s čimer se srečajo vsi, ki z nami pridejo v osebni stik. Vsi poznamo uniforme, ki imajo prav to vlogo – da ljudem na neverbalni ravni dajo vedeti, s kakšno avtoriteto imamo opravka. Policijske uniforme se razlikujejo od zdravniških, te od vojaških, gasilskih, pilotskih, potem so tukaj ‘uniforme’ redovnikov in redovnic in tako dalje.

Tudi v podjetništvu je malce podobno. Kljub temu, da podjetniki in podjetnice nimajo ene predpisane uniforme, pa morajo zelo dobro razmisliti o tem, kaj želijo svetu sporočiti o svojem podjetju, uslugah, storitvah. Podjetnik ali podjetnica si morata nujno zastaviti naslednja vprašanja.

Kakšno sporočilo želim posredovati nekomu, ki ga prvič srečam, o svojem podjetju?

Katere občutke želim vzpodbuditi v njem, da me bo resno jemal in se odločil prav zame med vso drugo konkurenco?

Ali moja zunanja podoba (urejenost) podpira temeljne vrednote mojega podjetja? 

foto: pinterest.com

Večina jih ob odprtju lastnega podjetja nameni veliko razmisleka svoji blagovni znamki. Ime blagovne znamke, njen slogan, logotip, celostna grafična podoba in tako dalje. Včasih pa se premalo ali sploh nič poudarka ne da na človeka, ki stoji za podjetjem. Pa vendar raziskave kažejo, da ljudje podjetje vsaj do določene mere enačijo z osebo, ki se v povezavi s tem podjetjem največ pojavlja. Zato ni vseeno, kakšno sporočilo podajate vsem, ki z vami stopajo v poslovni stik. Se vam je že kdaj zgodilo, da ste spoznali človeka in si na podlagi prvega vtisa o njem ustvarili neko mnenje, potem pa vam je dobesedno vzelo sapo, ko ste slišali, s čim se ta človek ukvarja? Velika verjetnost je, da njegova zunanja podoba ni bila usklajena s sporočilom njegovega poklica in da ga v tem smislu ni podpirala. Poklici so namreč različni in skoraj toliko kot poklicev je tudi podjetnikov ter podjetnic. Zasebni zobozdravnik, lastnica pekarne, direktorica računovodskega servisa, grafični oblikovalec, notar, glasbenica, pisatelj, fotografinja, svetovalka in tako dalje … Vsak od teh poklicev predstavlja določene kvalitete, zato jih mora podjetnik s svojo zunanjo podobo projicirati tudi navzven. Bi zaupali frizerki, ki ima sama skrajno razcepljene in vedno mastne lase z velikanskim narastkom?? Najbrž ne. Kaj pa bi si mislili o kirurgu, s katerim bi se rokovali pred operacijo in pri tem opazili, da ima za predolgimi nohti črn rob umazanije?
Raziskave kažejo, da zunanji videz vpliva na to, kakšno mnenje si drugi ustvarijo o našem finančnem stanju, avtoriteti, kredibilnosti, inteligenci, zaupanju ter si na podlagi videza tudi ustvarijo mnenje o tem, ali smo primerni za napredovanje oziroma za sklepanje poslov. Torej je logična posledica tega, da naš videz, zunanja podoba (torej natančneje: oblačila, dodatki in zunanja urejenost v širšem smislu) neposredno vpliva ne samo na to, kako nas dojemajo ljudje okrog nas, temveč tudi na razvoj naše kariere in smer, v katero se bo razvijalo naše podjetje.

»Moja blagovna znamka, to sem jaz,« bi lahko parafrazirala besede Ludvika XIV., ki je svojo državo enačil s sabo. Pri razvoju lastne blagovne znamke je še kako pomembno, da jo dobro predstavljamo in da naša podoba s podobo blagovne znamke tvori zaokroženo celoto.

foto: bemodish.com

 

Odgovori