Opažam, da obstajata dva pogleda na sezonske razprodaje
oblačil. Prvi zagovarja logiko: »Gremo v trgovino, poglejmo kaj imajo in nabavimo
par najcenejših kosov«. Ni posebnega načrta ali želja, razen splošne želje po
tem, da bi nekaj novega kupili. Zagovorniki drugega pogleda na razprodaje
čakajo od začetka nove sezone, kot mačka roparica zasledujejo nagledano,
preverjajo zalogo v svoji številki in se prepričajo, da bodo že prvi dan
znižanj uplenili tisti kos ali dva (običajno ne nakupujejo količinsko), ki so
si ga želeli nekaj mesecev. Priznam, da sem kdaj pa kdaj že povsem impulzivno
kupila kakšno zadevico po prvem principu, a načeloma močno zagovarjam drugi
pristop. Razprodaje se mi namreč zdijo zelo dvorezen meč. Če brezglavo nabiramo
kose za nekaj evrov, misleč, »to majico bom ziher kdaj oblekla, tale oblekica
mi bo prav, ko shujšam tiste tri kile okrog trebuha in tale top je tako poceni,
da bi bil greh, če ga ne bi vzela!!!«, na koncu koncev mogoče res dobimo
osupljivo razmerje med količino nakupljenega in zapravljenim denarjem. Veliko vprašanje
pa je, ali ni bil to le nakup za potešitev trenutnega potrošniškega vzgiba in
kdaj ter koliko bomo nakupljeno dejansko nosile … Sem velika zagovornica
logike, da na razprodajah poiščemo tiste kose, ki se nam sicer zdijo
(pre)dragi, preveč nedosegljivi ali pa nam je pač bližja logika, da za
kvaliteto zapravimo sicer še vedno neko količino denarja, ki pa bo zaradi
znižanj vseeno občutno nižja. Tako vedno dopovedujem svojim strankam, da se je
treba tudi na razprodaje odpraviti povsem premišljeno in s seznamom (pa naj bo
ta dejanski ali pa obstaja le v glavi). Idealno je poiskati nekoliko dražje
znižane kose, npr. kvalitetno usnjeno torbo, sezonski plašč, morda kakšen kos
priznane blagovne znamke ali s podpisom oblikovalca, poseben kos, ki ga bomo
lahko nosile na nekaj različnih načinov, pa vsakič zasijale v njem … Ali pa
morda nekaj, kar je izven naše cone udobja, modni krik, statement, ki si ga
potihem želimo in nam bo zaradi znižane cene povzročil manj sivih las, tudi če
ga ne bomo nosile ravno vsakodnevno. Ne pozabite na to, da je super tudi nakup
oblačila ali dodatka, ki bo počakal na naslednjo sezono – nemalokrat se v
zaprašenih kotih trgovin ali outletih (tudi spletnih) poleti dobi sijajne kose
za jesen in zimo, pozimi pa takšne, ki jih boste navdušeno potegnile na plano
spomladi in poleti.
oblačil. Prvi zagovarja logiko: »Gremo v trgovino, poglejmo kaj imajo in nabavimo
par najcenejših kosov«. Ni posebnega načrta ali želja, razen splošne želje po
tem, da bi nekaj novega kupili. Zagovorniki drugega pogleda na razprodaje
čakajo od začetka nove sezone, kot mačka roparica zasledujejo nagledano,
preverjajo zalogo v svoji številki in se prepričajo, da bodo že prvi dan
znižanj uplenili tisti kos ali dva (običajno ne nakupujejo količinsko), ki so
si ga želeli nekaj mesecev. Priznam, da sem kdaj pa kdaj že povsem impulzivno
kupila kakšno zadevico po prvem principu, a načeloma močno zagovarjam drugi
pristop. Razprodaje se mi namreč zdijo zelo dvorezen meč. Če brezglavo nabiramo
kose za nekaj evrov, misleč, »to majico bom ziher kdaj oblekla, tale oblekica
mi bo prav, ko shujšam tiste tri kile okrog trebuha in tale top je tako poceni,
da bi bil greh, če ga ne bi vzela!!!«, na koncu koncev mogoče res dobimo
osupljivo razmerje med količino nakupljenega in zapravljenim denarjem. Veliko vprašanje
pa je, ali ni bil to le nakup za potešitev trenutnega potrošniškega vzgiba in
kdaj ter koliko bomo nakupljeno dejansko nosile … Sem velika zagovornica
logike, da na razprodajah poiščemo tiste kose, ki se nam sicer zdijo
(pre)dragi, preveč nedosegljivi ali pa nam je pač bližja logika, da za
kvaliteto zapravimo sicer še vedno neko količino denarja, ki pa bo zaradi
znižanj vseeno občutno nižja. Tako vedno dopovedujem svojim strankam, da se je
treba tudi na razprodaje odpraviti povsem premišljeno in s seznamom (pa naj bo
ta dejanski ali pa obstaja le v glavi). Idealno je poiskati nekoliko dražje
znižane kose, npr. kvalitetno usnjeno torbo, sezonski plašč, morda kakšen kos
priznane blagovne znamke ali s podpisom oblikovalca, poseben kos, ki ga bomo
lahko nosile na nekaj različnih načinov, pa vsakič zasijale v njem … Ali pa
morda nekaj, kar je izven naše cone udobja, modni krik, statement, ki si ga
potihem želimo in nam bo zaradi znižane cene povzročil manj sivih las, tudi če
ga ne bomo nosile ravno vsakodnevno. Ne pozabite na to, da je super tudi nakup
oblačila ali dodatka, ki bo počakal na naslednjo sezono – nemalokrat se v
zaprašenih kotih trgovin ali outletih (tudi spletnih) poleti dobi sijajne kose
za jesen in zimo, pozimi pa takšne, ki jih boste navdušeno potegnile na plano
spomladi in poleti.
Razprodaje po mojem mnenju tudi slučajno niso prilika ali
izgovor za metanje denarja skozi okno (tudi če govorimo o nekaj deset evrih, je
to še vedno denar) in ‘nabiralništvo’, ampak so način, kako s premislekom o
svojem slogu dokupimo tisti kos ali dva, ki ga bomo dolgo in zadovoljno nosile.
Ne pozabite: kupljeno vam mora pristajati
v smislu barv, kroja in sloga, kos pa si že v trgovini poskušajte predstavljati
na vsaj tri kombinacije iz svoje omare.
izgovor za metanje denarja skozi okno (tudi če govorimo o nekaj deset evrih, je
to še vedno denar) in ‘nabiralništvo’, ampak so način, kako s premislekom o
svojem slogu dokupimo tisti kos ali dva, ki ga bomo dolgo in zadovoljno nosile.
Ne pozabite: kupljeno vam mora pristajati
v smislu barv, kroja in sloga, kos pa si že v trgovini poskušajte predstavljati
na vsaj tri kombinacije iz svoje omare.
Uspešno, racionalno in navdihov polno nakupovanje vam želim!
(foto: 123rf.com)