Tina pozdravljena,
v službi organiziram fotografiranje zaposlenih.
Zelo prav bi nam prišel kakšen nasvet tako za moške kot za ženske – recimo kaj obleči, če ne potrebuješ striktnega biznis videza? Kaj je prava mera “polikanega casual” videza, kako si urediti pričesko in kako se z make-upom polepšati za fotografijo? Za en tak svež naraven izgled.
Morda bi tak nasvet koristil še komu, saj je v trenutnih časih (in tako bo verjetno vedno bolj) edina predstava o človeku tista ena uradna fotografija, ki jo uporabljamo na raznih komunikacijskih kanalih ali pa v predstavitvi ekipe strankam.
Imej lep dan!
S.
Pozdravljena in hvala za odlično vprašanje. Res je, t.i. “uradna fotografija” je in bo vedno bolj pomembna, saj nas vsak pogugla, preden se spusti v posel z nami. Tako je fotografija na spletni strani (osebni ali tisti od podjetja) ter na omrežjih (linked in, facebook, instagram, twitter, …) tista prva stvar, na katero naleti potencialna stranka/partner in si že na podlagi le-te o njej ustvari o nas neko mnenje.
Najprej je zelo pomembno, da kot podjetje začrtamo vizualno strategijo spletne strani, ki naj sporoča o podjetju tisto, kar je vizija podjetja. Povedano preprosto: spletna stran mora odražati panogo, s katero se podjetje ukvarja, hkrati mora biti prepričljiva, mora izstopati iz konkurence, podzavestno mora podajati tista sporočila, za katera si v podjetju prizadevamo in nagovoriti gledalca/bralca. Spletna stran neke odvetniške družbe bo seveda drugačna od nepremičninske agencije, ta bo drugačna od spletne strani vizualnega umetnika, spletne strani javnih zavodov so spet drugačne in tako dalje. Na ta način moramo pristopiti tudi k fotografiranju zaposlenih. Če je sporočilo našega podjetja kreativno, potem naj to odražajo tudi fotke (in stajlingi zaposlenih na njih). Če želimo graditi na zaupanju, imamo bolj klasične pristope in ciljamo na umirjeno, k tradiciji obrnjeno populacijo, naj to odražajo tudi fotografije. In tako dalje.
Izberimo oblačila, ki odražajo duh podjetja
Vsako podjetje ima nek kodeks oblačenja, ki se ga zaposleni držijo. V bolj striktno poslovnem okolju so to strožji poslovni kodeksi oblačenja, v bolj sproščenem poslovnem okolju je to lahko sproščen poslovni slog. Izberimo oblačila, ki niso preveč sproščena, npr. raztrgane kavbojke za neko splošno podjetje verjetno ne bodo prava izbira. Enako velja za t-shirte, puloverje ali jopice s kapuco in podobno. Izberimo nevtralno barvno paleto (sivi, modri, beli, peščeni, črni, temno zeleni toni), morda le tu in tam kakšen poudarek žive barve.
Moški, zavedajte se, da je s suknjičem zelo težko zgrešiti. Za moške bo najbolj varna izbira kaj od naštetega: srajca z dolgimi rokavi, lahko v kombinaciji s suknjičem (kravate ni potrebno imeti, če nimamo tega v službenem kodeksu oblačenja), lahko s tanjšim puloverjem ali jopico. Če se bo videl na fotografiji tudi spodnji del telesa, izberimo dolge hlače iz blaga ali temen, nevtralen jeans ter usnjene čevlje.
Ženske se lahko odločajo med tem, ali bodo oblekle hlače ali krilo, lahko oblečejo tudi dnevno obleko (večerne toalete ne bodo primerne za poslovno fotografiranje, prav tako tudi ne “plažne” obleke, ki jih nosimo na morju). Pazimo, da dekolte ni preglobok, da ne pokažemo preveč kože, da lepo definiramo silhueto, še zlasti okrog pasu. Lahko se fotografiramo v suknjiču ali brez, lahko v tanki pletenini ali bluzi … Modni dodatki naj za na fotko ne bodo preveč vpadljivi, torej ogromni šali, ogromni uhani ipd. odpadejo. Pazimo na čevlje in nogavice, ki naj bodo v poslovnem duhu (neopazne najlonke in spredaj zaprti čevlji so norma).
Ličenje
Najprej moram opozoriti na paradoks, ki se ga včasih ne zavedamo: “naravnega” izgleda ne dosežemo s tem, da se ne naličimo, ampak z izbranim in skrbnim ličenjem. Ličenje naj bo karseda profesionalno, hkrati prisotno, a ne preveč vpadljivo. Fotografije običajno “poberejo” makeup, kar pomeni, da na fotkah izgledamo bistveno manj naličene kot v resnici. Torej je dobro poudariti obraz malce bolj, kot bi ga za navaden dnevni makeup. Absolutno moramo uporabiti puder, saj se sicer na fotografiji vidijo vse nepravilnosti (podočnjaki, rdečica, neenakomerna obarvanost obraza, pigmentni madeži, nepravilnosti …), ki naj se ne sveti, ampak naj bo prekriven in mat. Rahlo poudarimo obrvi, še posebej, če so naše po naravi zelo “švoh”. Obarvajmo lička, osenčimo oči in vsekakor uporabimo maskaro. Tudi šminka je dobrodošla, naj bo nevtralne in “poslovne” barve ter seveda skladna z našo osebnostjo. Običajno se za profesionalno fotografiranje napudra tudi moške, da se poenoti ten ter da dobi obraz mat, enakomeren videz. Moška brada (če jo ima) naj bo sveže pristrižena.
Frizura
Pred tako pomembno stvarjo, kot je uradna fotografija za spletno stran, moramo nekaj pozornosti nameniti tudi lasem. Če se le da, naj bodo lasje brez narastka. Nujno naj bodo sveže oprani. Moški naj bodo pozorni na morebiten prhljaj. Izberimo frizuro, ki jo običajno nosimo (odsvetujem, da greste en dan pred fotkanjem k frizerju na eksperiment po čisto drugačno frizuro/barvo kot ste jo nosili prej), nič pa ni narobe, če je lepo sfenirana ali če nam jo za to priložnost uredijo pri frizerju. Če znamo doma, toliko bolje.
Celostna usklajenost
Ni odveč poudariti, da je za celostno podobo fotografij zaposlenih in za spletno stran zelo dobrodošlo, če vse skupaj povezuje neka rdeča nit. Lahko se v podjetju dogovorite za rdečo nit v smislu barv, ki jih boste nosili za fotografiranje (npr. da so vsi v enem izmed odtenkov modre, ali da so vsi v črno-belem in podobno). Pri tem lahko pomaga tudi oblikovalec spletne strani ali stilist. Vodilni v podjetju naj bo oblečen tako, da se bo že s fotografije razbralo, da ima vodstveno funkcijo ter kakšna je njegova vizija podjetja.