kostumografinja, sodelovala sem namreč pri predstavi Improvizija 2015, ki se je
zgodila v ponedeljek zvečer v Linhartovi dvorani Cankarjevega doma. Improvizija
je nekakšna glasbena parodija na Evrovizijo z močnimi elementi improvizacije
(sodelujejo priznani igralci slovenske improlige). Gre torej za šov, ki
kombinira različne žanre, prav vsak element pa mora biti na svojem mestu. Za
nami je izredno kvaliteten spektakel, v katerem so se povezali super voditelja
(sicer stand-up komika Rok Bohinc in Sašo Stare), močna zasedba odličnih
glasbenikov ter igralci improlige, ki jih zvesti oboževalci in sledilci tega
žanra zagotovo poznate. Režiser in idejni vodja je bil Juš Milčinski, moja
malenkost ter Eva Jakob pa sva skrbeli za garderobo. Ker sem prvič tak šov
spremljala aktivno iz zakulisja, sem videla, kako številna ekipa je potrebna za
to, da se taka predstava postavi na noge. Vsak ima svoje delo, ki ga mora
optimalno opraviti.
Kako je potekalo najino delo z Evo? Po uvodnem sestanku z režiserjem in
številnih mailih, ko smo si izmenjali ideje za kostume glede na izbrano
tematiko točk nastopajočih, sva en teden ‘gostovali’ v fundusu RTV Slovenija.
Gre za dve ogromni hali, napolnjeni z raznovrstnimi oblačili, kostumi, dodatki
in rekviziti.
kostumov, pri tem pa je bilo treba vzeti v obzir konfekcijsko številko,
tematiko točke, usklajenost z ostalimi člani zasedbe v tej točki ter seveda
želje režiserja in samega nastopajočega. Z vsakim od nastopajočih smo tako
imeli kostumsko probo, kjer smo videli, ali so izbrani kostumi ustrezni, ali
potrebujejo kakšne popravke, dopolnitve oziroma kako se vklopijo v sam nastop.
dan generalke smo šli v Linhartovi dvorani kompletno skozi vse točke z vsemi
kostumi in rekviziti vred. V garderobi v zakulisju so imeli vsi nastopajoči
vsak svoje mesto na obešalniku, medve pa sva skrbeli za to, da so si (včasih v
rekordnem času in popolnoma premočeni) preoblekli svoje kostume za naslednjo
točko, poskrbeli za pravilne rekvizite (lasulje, klobuki, maske itd.) in za to,
da na obešalnikih ne bi zavladal prevelik nered. Lahko rečem, da je po
minimalnih popravkih na dan nastopa med predstavo vse potekalo gladko in po
načrtih.
Kako se je to delo razlikovalo od siceršnjega mojega dela, kadar se stranka
obrne name z željo, da ji v trgovini pripravim nekaj outfitov po njenih željah
in merah? Po eni strani precej, po drugi pa ne tako zelo. Načeloma gre za
podoben princip: iz velikega ‘bazena’ oblačil izbrati ustrezne kose glede na
želje in potrebe stranke/naročnika ter potem sprotno usklajevanje, ko oseba
pride na probo/nakup. Seveda pa je šlo pri Improviziji za gledališke kostume,
kjer smo iskali čimveč komičnih in pretiranih elementov, zato da bi poudarili
humorni, zabavni vidik predstave.
Lahko rečem, da je bilo kostumografsko delo zame velik izziv, da sem se veliko
naučila in da bi z veseljem spet sodelovala.